Pages

klik klik klik

Thursday, July 25, 2013

Campak saja aku dimana-mana saja pun aku masih bisa

Salam..mungkin ada yang paham dengan tajuk entri ni and maybe ada gak yang tak paham..ape benda campak-campak bagai ni kan..haha..

Actually nak kongsi lah sikit cerita aku..tapi tak tahu nak start dari mana..ok lah..lets begin like this..korang pernah tak duduk berjauhan dengan family?Haa..

First time aku berpisah dengan family masa aku darjah 6..memang aku ingat lagi..pergi kem upsr gitu je pun..3 hari 2 malam pulak tu..tapi oleh sebab first time, so aku demam teruk lah dekat kat smk bandar putra..kulai je pun..tak jauh mana dengan skudai..aku muntah-muntah sampai terbaring dekat katil je..(baik tak payah pergi kalau macamtu kan)..haha..



Tapi bila aku balik rumah je, terus sihat..macam magic..seriusly..dalam sekelip mata je..tu lah penangan homesick..haha



Lepastu aku sekolah menengah stay kat asrama..kali ni aku chillax je..padahal satu orang manusia pun aku tak kenal kat stk tu..maklumlah jb dengan kluang kan..jauh jugaklah..sejam setengah kalau naik bas..mostly budak-budak sek rendah semua pergi masuk smk bandar tenggara 2..aku pun dapat offer situ tapi my dad suruh masuk asrama kat kluang sebab kat kluang ada orang boleh tengok-tengokkan aku..mohon stk and smktho..pastu smktho accept..but a few day later, stk pun accept..so better stk la kan..

Aku memang jiwa kebal kat sana..nangis pun malam-malam je..haha..tu pun awal-awal je..buat kawan baru..terus have fun kat sana sampailah habis spm..

Pastu masuk universiti pulak..dapat uitm..ada jugaklah budak sekolah aku yang dapat situ jugak..cha, lisa, aziah..tapi depa semua course bisnes dengan banking..aku ni akaun..kena cari kawan lagi..tapi jumpa jugaklah..and rocking sampailah graduate..

This time sambung degree pulak..aku ada 4 orang kawan baik..tapi nasib memey tak menyebelah kat aku..sekoq pun takde yang sama dengan aku..(nasib baik kampus tetap sama)..mula-mula memang hampe lah..but a few minute later, aku chill jela.."Allah tak kan bagi dugaan pada hambanya jika hambanya itu tak mampu menanggungnya"..so, aku (dengan bersemangat) yakin aku boleh! campak lah aku pi mana-mana pun, aku masih boleh..yeppi!

Walaupun kampus shah alam tu besar gila (entah berapa kali ganda dari larkin) tapi ok ape..senang sikit nak cari calon suami..banyak choice..haha..menggatal pulak..

Oklah, panjang sangat aku mengarut ni..so, for mirsa, jangan lupa aku tau..kat sana jangan asek tidur je..kalau tak jumpa calon suami dekat segamat, nanti kita sama-sama cari dekat puncak alam pulak (kalau aku pun tak jumpa jugaklah)..haha..tu pun kalau jadi pindah..kalau tak bye2 lah kita ye..-__-

xoxo,
samofa

No comments:

Post a Comment