Pages

klik klik klik

Tuesday, October 1, 2013

Si topeng yang berduka



Terkapai aku di lautan manusia
Setiap hari wajah baru yang ku temui
Tiada tempat yang tiada orang
Tapi entah mengapa
Aku merasakan
Aku keseorangan

Senyap dan sepi
Mulut ku berat bagai ada emas
Malas untuk berkata
Penat senyum tanpa keikhlasan
Letih ketawa dengan keterpaksaan

Topeng
Hipokrit
Mungkin ya
Tapi di sebalik topeng sandiwara ini
Tiada yang tahu
Hitamnya kedukaan

Aku cuba
Mungkin perlu masa
Tapi aku sendiri tak pasti
Sampai bila
Aku perlu menjadi pelakon

Petik gitar
Rindu aku mengalunkan melodi
Walaupun buruk bunyi yang dikeluarkan
Tapi mampu membawa jiwaku pergi

Berbekal kenangan bersama kamu dan mereka
Aku kumpul semangat
Terima kasih wahai kamu dan mereka
Atas memori dan kata-kata 
Yang mampu menghidupkan kembali
Diri aku yang sebenar

xoxo,
samofa



No comments:

Post a Comment