Pages

klik klik klik

Saturday, November 2, 2013

Maaf

Dengan nama Allah yang maha pemurah lagi maha mengasihani..
Assalamualaikum w.b.t..

Saya Sabariah Binti Mohd Fauzi (Samofa) a.k.a samosa (dll nama yang saya terima dengan hati terbuka) dengan penuh rasa rendah diri ingin memohon maaf kepada semua barisan SMF Perakaunan, Abaccs, Aftas dan pihak-pihak terlibat yang berkecil hati dengan entri "Accountants' Induction" yang ditulis pada 15 September..Sesungguhnya setiap manusia tidak terlepas dari melakukan kesilapan kan :)

Saya juga ingin menjelaskan di sini, saya tidak ada niat sedikit pun untuk mengutuk program tu..saya cuma ingin berkongsi cerita saya..tapi lain orang lain pandangannya dan saya mengaku saya mungkin beremosi ketika menulis seterusnya terlepas pandang tentang perasaan pihak-pihak yang terlibat..saya tidak peka tentang perasaan mereka-mereka yang menghabiskan semester break, bersengkang mata untuk organize program tu..mohon maaf :(

Sedikit salah, semua kebaikan tak dipandang..

Kerana protes saya terhadap emcee, saya buat general judgement..dan kerana luahan protes saya di akhir entri itu, segala apa keceriaan saya dari awal entri tidak dipandang..saya bukan tak suka pun program tu..yang sempat baca tu, awal-awal entri tu saya suka je kan kan :)

Saya bukan tak bersyukur..pasal air teh tak sedap (kot2 ada yang mempersoalkan), actually saya tak minum air teh sebab tu cakap macam tu..tak serius pun..pasal dinner, saya enjoy je makan-makan..alhamdulillah, sangat kenyang..atas tikar bukan masalah bagi saya..saya enjoy saje..tapi yang baca mungkin guna intonasi lain kot..hee..pasal program ni pun saya enjoy je dengan group member saya..hmm..saya cakap program ni tak best sangat..maksudnya program ni best tapi tak sangat je..bukan tak best..itu kutuk ke?hmm..pasal kena jalan jauh-jauh tu saya memang tak fit lah..kaki saya cepat sakit..ok, thats my problem :)

Tema?Saya cuma menyampaikan macam tak kena sebab raya dan merdeka dah lepas..yelaa, saya ni bodoh nak pikir maksud tersiratnya..saya juga mungkin tak ada otak cakap pasal rela tak rela ni sebab program ni memang wajib kan :)

Saya memang tak pandai..English always tonggang langgang..ada masa tolong check grammar bel saya..ok, joking..maaf if tak kelakar..

Hmm..rasanya tak ada apa lagi nak saya jelaskan..kalau ada yang tak clear lagi, sila beritahu ye :)

Terima kasih atas doa-doa kalian..panjang umur saya untuk sempat memohon maaf..(kalau lepasni jalan pun dah tak ada hal :) )

Sekali lagi. Saya mohon maaf.

*Dan good luck untuk test!Wish all the best :)


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Peringatan untuk diri sendiri

(CRG520)
The sage. The pig. The dog. The devil.
Aql vs shaytaniyya toward shahwa and ghadap.
Let shaytaniyya overcome aql, i'll be on the state of an-Nafs al-Ammara.
But when aql overcome shaytaniyya, i'll be on state of an-Nafs al-Mutma'inna.

Tersilap langkah bukan salah besar tapi peluang untuk memperbaiki diri sendiri ke arah yang lebih baik.
Terlalu mencari salah orang, tak perasan salah sendiri. Terlalu bermegah dengan kehebatan diri, diri ini sangat kerdil di sisi-Nya. Setiap salah ada pengajaran. Setiap yang berlaku ada hikmah. Keadaan mematangkan fikiran.

Dugaan itu di mana-mana kan. Bila-bila masa. Saat kalut berdepan dengan inner conflict, assignment, quiz, presentation, oral and listening test, test test test..Tuhan uji kita dengan sesuatu yang kita tak jangka. Terpaksa menghadapi. Tertekan. Cuba untuk tidak terlalu memikirkan dan fokus tapi tiada daya. Hanya Dia saja lah yang tahu bagaimana perit rasanya.

Tapi alhamdulillah, saya tabah dan semakin kuat..

"I don't have time to hate people who hate me because I am too busy loving people who love me" - Anonymous

Terima kasih Allah. Terima kasih ibu. Terima kasih apak. Terima kasih keluargaku. Terima kasih sahabatku.
Terima kasih semua.

Uitmjb tetap dihatiku..*tetibe

1 comment:

  1. Alhamdulillah awak dah mohon maaf kpd mereka semua. Saya sbgai salah seorg yt terlibat mmg agak terkilan pada mulanya. Ahli terlibat bukan igin menagih sorakan pujian namun sekadar menghargai usaha mereka biar tidak sebaik mana kan. Apapun bends dh lepas kami semua pun dh tiada jawatan lagi semogs awak terus sukses di UiTM nanti ya.

    ReplyDelete