Pages

klik klik klik

Saturday, September 21, 2013

Aku dan UiTM JB (Part 4)

Sambungan dari Aku dan UiTM JB (Part 3)


Hye!!Sekarang dah masuk semester 4..setelah berendam banyak air mata di sem 3, apa pulak yang jadi masa sem 4 ni..Lets begin our part 4..yeah..

Masih lagi diterima sebagai warga kolej..tapi terbang ke blok siswa..A301 kot..xingat lah..haha..bilik ni lebih menarik..di hujung blok..tandas yang lebih selesa dengan kepadatan penduduk yang tidak berapa ramai..sebab blok siswa kan..pemandangan yang lebih best..sebab menghala ke arah kampus..so boleh tahu sape je yang dah pergi kelas..haha..boleh jugak tahu kedai akak tu tengah ramai atau tak..and paling best petang2 boleh tengok orang main bola kat padang kawad..

tak adelah terer sangat diorang ni main..heheh

Ada port sidai baju yang lebih luas..kat grill tangga..maklumlah tangga hujung ni tak boleh pakai sebab tangga ni pemisah siswi and siswa di bawah..walaupun dilarang sidai kain di grill tu tapi aku degil jugak..peduli hape..haha..tapi pernah jugak lah kain baju terbang ditiup angin ke bawah..maklumlah angin agak kuat..

hujan yang turun bagaikan mutiara

Cc to : afrah, kaka, fathia, echah, ketat n junior2..(first time tu sebilik dengan junior)

Subject part 4:
FAR250 by Pn Fatimah
MAF280 by Miss Rahayu
BEL by Dr Liz
AIS by Pn Hafizah
ECO by Pn Noranita

MODUL YANG FUN
Banyak-banyak modul, modul part 4 ni lah yang paling best..sebab..tak payah pakai baju kurung..haha..shirt, tracksuit and shoes..simple! slot pagi cam biasa lah memang boring..haha..petang lak ada explorace..fun!yang specialnya batch kitorang punya explorace wat kat taman merdeka bukan dalam kawasan kampus..

ini mas

penat wo kat taman merdeka..besar tempat ni..

BEL YANG MEMBEBEL
BEL sem ni dah takde lagi sibuk-sibuk pasal grammar..haha..lepastu tak de final exam..100% on carry mark..banyak presentation yang penting..first presentation pasal diri sendiri and minat..aku citer je pasal bola..aku paling terharu sekali dengan presentation dekjah..dia cerita pasal ayah dia..menangis aku dibuatnya..2nd present pasal company..aku pilih mamee double-decker sdn bhd..nyesal plak amek ni..sebab xbnyak information dapat..3rd present pasal company and new product..kali ni aku pilih Lotus Ltd..agak successfull jugak lah..aku berpuas hari sebab aku dah buat yang terbaik..hehe..

nampak simbol ACBC tu..tu symbolic nama founder lotus ltd ni..Anthony Colin Bruce Chapman..

Lepastu ada roleplay..first time tuh kena berlakon yang diambil markah untuk carry mark..kitorang buat cerita yang kitorang yang Dr Liz pun puas hati..ceritanya, Mirsa Co. ada sorang worker yang ada masalah attitude..Aza (aku lah tu) lambat masuk office, kuat main game, balik pun nak cepat je..tak macam Nanny (nenek) yang skema..selalu nasihatkan Aza..boss, Ferra (wiah) bagi warning tapi bagi peluang kat Aza dengan suruh buat contract dengan M2M Co..tapi Aza lengah-lengah..masa meeting antara Fera dan boss M2M Co, Zakiyah (mas), Aza tak muncul-muncul..secretary Fera, Uzira (ijat) call Aza tapi Aza tengah tidur..hampeh je kan..tapi at last joint venture ni tak jadi sebab Zakiyah tak professional..buat gangguan sexual..nak pegang-pegang Fera pulak..(time ni Dr Liz suka giler!)pastu buat meeting, Aza dikenakan kaunseling..M2M Co lingkup, Zakiyah insaf n set up companya baru, N2N Co.. hehe..best tak?giler tak best..haha..kitorang dapat markah antara yang tertinggi jugaklah..boleh jadi pelakon ni..

Lastly group presentation pasal proposal..kitorang decide wat childcare centre..

PERGI JPORT
Bukan suka-suka jalan dengan classmate..ini diwajibkan dalam subject BEL..seriusly besar giler pelabuhan di johor ni..amazing!!hehe..

J3AC1104B Di JPort


entah hape je yang diorang citer

"pink" girl..abang apai dan bini-bininya

MAKAN-MAKAN CLASSMATE DENGAN MISS FAIRUZ
Kelas kitorang memang rapat dengan miss fairuz..miss yang cadangkan buat makan-makan..kitorang apa lagi..bab-bab makan ni memang laju..huhu..habis makan tengok movie lak tuh..sejak bila projector kat dalam kelas tuh jadi movie ek..ntahla..haha..

 mashmellow sponsered by Miss Fairuz..sedap woo



MELANTAK PIZZA HUT WITH CLASSMATE
Makan sama-sama dengan classmate memang unforgettable..inilah kelas B yang best!

 gadis-gadisku

 jejaka-jejaka

seronok betoi eah

MOMENT WITH MIRSA
Mane boleh tertinggal mirsa ni..huhu..aku ingat lagi time dah nak exam, mula-mula kita study..lepas tu kita bercerita sampai ke pagi..semua cerita keluar..sampai cerita sekolah, cerita zaman kecik..pastu semua sibuk nak pikir dari mana startnya..sampai sekarang tak ingat..haha..

kuceng kafe yang suka lepak bilik..(ok tak de kene mengene)

INDUCTION AND DINNER ACE
Mula-mula tuh ada lawan netball ngan futsal..malam plak ada dinner..dinner yang sempoi..tema jersi..

 yang biru tu kelas kitorang..kene balun wo..

 ni dinner ke stadium??

 skuad Mirsa..ai nasi bungkus jerkk??

 mereka yang cantik..

 sibuk betoi dengan nombor bertuah tu..tak naik pun nombornye..

 2 version of peace..ejat sibuk main psp..

lovely "LOVE"

CAMERON HIGHLAND , HERE WE GO!!
Dak classmate buat trip pergi cameron..under ACE actually tapi majoriti dak kelas lah sebab dah kitorang yang buat paperwork masuk meeting semua..trip ni masa cuti sem..tersangatlah best!! Tengok gambar jelah..

 cantek kan rumah belakang tuh..

 Miss dan gadis-gadisnya

berkabus la seyh..

gendang gendut tali kecapi kenyang perut suka hati

belakang tuh tempat kitorang stay..xde kipas tapi sejuknya macam pasang air-cond

the boys

 geng rendah vs geng tinggi..kihkih

 di ladang teh

 serindit lama dan baru?

 Miss & Mirsa



 ejat yang suka giler dengan sayur kobis ni



 goodbye cameron!!

 sibuk je cik noin belakang tuh -__- 



KLCC

papehal makan dulu

 di Petrosains..buat apa aje si sitot ni..

 tunggu bas ke??

 bersiar-siar di pasar

 snap!!

wiah si mandur..huhu

KEHILANGAN
Kalau perasan, sem ni paling banyak sekali moment dengan classmate..apa-apa hal semua dengan classmate..tapi tak sangka kan..siapa boleh sangka..dalam sekelip mata kita kene terima, salah seorang dari classmate kita ditakdirkan pergi buat selama-lamanya..

Dia seorang kawan yang sangat baik..dia lah antara sahabat yang tak lokek dengan senyuman..bila dia dah pergi, kita sentiasa akan teringat akan wajahnya yang tersenyum..pertama kali aku tengok dia, aku cakap muka dia sebijik macam oh hani dalam cerita playfull kiss..dia suka cakap dia comel..tapi memang dia sangat comel..

Aku ingat lagi aku badmood sangat bila kena turun kat pondok..group bel diorang ada problem..dia cakap dengan aku “saba ok tak?”..dia sangat caring..menyesal aku layankan badmood aku..
Aku ingat lagi dia dengan jono datang bilik ijat..kitorang semua ada time tu..kitorang bergelak-gelak..dia suapkan orang lain supaya makanan cepat habis..kitorang panggil dia dengan mas “pembaris” sebab senang tertipu..

Aku ingat lagi masa jpam..dia tak tahan makan pedas..comel sangat..
7 May 2011..dia dijemput Illahi apabila terlibat dalam kemalangan..bersungguh dia menyediakan makanan berbuka untuk adik-beradiknya..(mereka berpuasa sunat)..dia juga sempat menghubungi ayahnya..(parents and abang dia ketika itu di luar johor)..kemalangan itu berlaku ketika dia hendak menjemput adiknya di sekolah..dia meninggal di tempat kejadian..kakaknya mengalami kecederaan di mata..salah seorang adiknya agak parah..

Time aku dimaklumkan tentang pemergiannya, aku susah nak percaya..maklumlah baru sangat moment di cameron highland tu..no wonder dia paling hepy masa trip tu..aku tergamam..lama jugak aku mendiamkan diri..”diorang main-main ke?”..hati aku sampai cakap macam tu..tapi takkan benda macam ni nak dibuat bergurau kan..susah sangat nak terima..aku berharap sangat yang diorang cuma bergurau..aku tak kisah walau ditipu..asalkan dia masih ada..tapi siapa aku nak menentang kusa tuhan yang maha esa..Allah lebih menyayanginya..

Alfatihah buat Almarhumah Nurul Hafizah Binti Mohd Faizul Aris..semoga ditempatkan di kalangan orang-orang yang beriman..i miss you dekjah..

 dekjah comel 

 "saba..ameklah gambar dekjah dengan daeem"

i miss you....

No comments:

Post a Comment