Pages

klik klik klik

Saturday, September 21, 2013

Aku dan UiTM JB (Part 5)

Sambungan dari Aku dan UiTM JB (Part 4)

Kedatangan part 5 ni tak seberape meriah..lebih-lebih lagi baru lepas kehilangan seorang sahabat..suasana dalam kelas pun dah lain sikit..

Sem ni lain daripada yang lain..sebabnya sudah tidak layak menerima kemudahan kolej lagi..haha..poyo je ayat aku ni..actually dah malas sebenarnya nak duduk kolej..best tu memang lah best tapi malas nak join aktiviti kolej..sem 4 pun banyak lari je..huhu..

Secara rasminya aku pun jadilah ahli non-resident..rumah sewa kitorang tu dikenali sebagai serindit..sebab sem lepas, budak-budak laki kelas kitorang yang stay situ..diorang dah tak nak stay situ lagi sebab mahal sangat..mak cik tuan rumah tu charge ikut kepala..bila time kitorang dia ikut rumah je..katanya kalau ikut kepala, orang tak nak stay lama..hah,tau takpe makcik..satu rumah RM700..kitorang ada 8orang..so sorang..kira lah sendiri..ni tak masuk api air..api ikut bil..tapi macam mahal jugak je..padahal kitorang tak adelah membazir mana..bil air pulak dia main tibai satu kepala RM20..bapak mahal kan..mesin basuh pun dia tak kasi bawak..

Pasal harga satu hal..rumah tu bukanlah molek sangat..busuk gila doh!!bilik depan macam bau bangkai tikus..bilik tengah bau tilam yang *#$%%..tak terkata lah tahap kebusukan tu..bilik belakang pulak air keluar dari dinding..dapur pulak..ahhh,memang tak selera nak masak..bilik air..toksah ler nak cerita..kitorang pergi membuang kat stesen minyak je..

pastu,kitorang masuk je terus buat operasi membersihkan rumah..and hasilnya clean and clear!!sangat berpuas hati ok..

Ok..lupakan pasal rumah sewa tu..bila masuk sem 5 ni, rasa macam busy giler!macam tak sempat sangat nak tidur..assingment pun boleh tahan banyaknya..

Subject part 5 :
FAR 300 by Puan Safiah
MAF 320 by Miss Ayu
BEL by Dr Liz
MKT by Encik Razak
LAW by Encik Basir
TAX by Encik Norazian & Encik Filouz

Kelas far dengan puan safiah memang best..ke aku memang suka belajar far ek..haha..tapi aku kureng gemar bila dia puji-puji aku sebab aku akan rasa terbeban..pastu aku kena betul-betul perform and itu bermaksud aku kena study..and aku sememangnya sangat malas study and lebih selesa study last minute..hehe..

Kelas maf dengan miss ayu ni pulak agak stress..sebab dia suka kasi keje banyak-banyak..and itu bukan style aku nak buat keje berlambak ni tapi bukan style aku  jugak untuk tidak menyiapkan assignment atau mengopy jawapan orang lain..so, terpaksa buat jugak!tapi tu bukan sebab utama aku stress..aku stress sebab aku ni kadang-kadang lampi jugak..dia ajar macam susah aku nak faham..lepastu budak-budak lain cepat je faham..laju je buat soalan..lagi-lagi budak lelaki..aku terkapai-kapai di lautan budak-budak pintar..haha..poyo lagi ayat..entah kenapa rasa macam susah sangat nak faham..tapi bila buat kat rumah..hek eleh..senang je kot sebenarnya..so, apa punca sebenarnya aku jadi macam tu dalam kelas ye?hmm..

BEL dengan Dr Liz dah semakin seronok berbanding sem lepas..just bila kena jadi creative and critical ni yang leceh..kena buat essay pulak tu..pengsann..nasib baik sem last ade bel ni..







MKT dengan Encik Razak memang sempoi..takde hal punya..

Kelas law adalah kelas yang paling worst sekali..kalau kelas kat dk tu boleh tido2 lagi..tapi kalau kelas dekat dalam L..pehh..sudahlah ngantok giler..tapi tak boleh tido..buat keje lain pun tak boleh..kena fokus kat dia je..tak ke sakit gila bila kena tahan mata tu daripada terpejam lama..

Kelas lecture tax dengan cik yan memang aku bantai tido jela..bila kelas tutor dengan encik filouz, aku suka sangat!!wee..ni je alasan untuk aku berminat dengan tax..

Ok done with the subject..aktiviti?aktiviti kolej dah tak join lagi..so,dah takde aktiviti..haha..lagipun busy sangat dengan assignment..nak lepak pun payah nak cari masa..yelatuh..haha..maybe ada benda-benda yang best yang aku dah terlupa,so, ni hah..yang ada gambar ni tak lupa lah..

LEPAKING WITH GIRL CLASSMATE KAT JUSCO TC












PUASA WITH MIRSA



OPENHOUZ MIRSA
Ada classmate yang sibuk tanya chef wiah kitorang ni bila nak masakkan untuk diorang..blah blah blah..at laz, sempena bulan syawal..kitorang buatlah open house kecil-kecilan kat rumah sewa kitorang..bajet kecik je..jemputlah yang terdekat yang terkamceng..mostly dak kelas kitorang lah..ada jugak afrah, suzy, aida, fuza..dak kelas A sikit.. and kawan-kawan diorang semua sikit..ni pun dah sesak rumah..nasib baik lauk-pauk mencukupi..all food prepared by us..haha..bajet giler..wiah yang banyak masak..ade spagetti..aku dapat merase sikit je..sobs sobs..ada nasi putih, sayur2, kuah tomyam,ayam goreng..ayam goreng tu tak berapa rangup sangat..aku lah tu yang buat..haha..harap maaf..mungkin masalah api atau kuali..atau kurang kepakaran aku dalam menggoreng ayam..chef paan ada bagi tunjuk ajar sikit tuh..
Habis open house kitorang pergi rumah apai pulak..makan-makan kat situ..makan lagi??haha..pastu kitorang gerak pergi pontian..

 aida.fuza.suzy



 huru hara di dapur

 dah kenyang senang hati lah

tuan tanah

SPECIAL BURFDAY FOR ME
Malam before birthday aku tu, ejat ade mesej2..ajak karok..aku macam ragu-ragu jugak lah nak join ke tak kan..kot-kot nak buat jahat kat aku ke..seram jugak..tapi sporting kan jela diri kan..gipun aku dah make sure capiq takde terlibat dalam hal ni..esoknye..aku, ejat and wiah pun p lah karok kat nav skudai parade..wiah belanja air and jajan..yeehaa..dah nak habis masa tu diorang keluar..p toilet katanye..tapi pelik jugak sebab si ejat tu bawak sekali beg dia..pergi sembahyang sekali kot..aku cuti at that time..tetibe nampak satu kepala yang macam kenal kat depan pintu..ok fine..capiq ade jugak..mood memang seriusly dah blackout lah..sebab aku memang tak suka..then, terpakse ikut dia pulak..budak dua ekor tu dah blah katanya..ikutkan hati nak aje balik naik bas..kat skudai parade lagipun..bukan leceh sangat nak sampai rumah aku tu..huh..dalam kete tu aku senyap je..ada call a’ai..borak lah dengan dia..lagi function..pastu pergi masjid..then, p danga bay..nampak lah dua ekor tu sengeh-sengeh..nak aje aku sembelih diorang ni..



Then, maghrib pergi masjid..tunggu depan hospital..kasi kunci locker kat ibu..time ni aku dah join kereta wiah..hehehe..pastu pergi danga bay balik..naik pirate ship tu..lawak gila si ejat dengan wiah..haha..pastu balik rumah wiah hantar sebab kunci  rumah sewa tertinggal kat rumah aku..

dapat novel ni dari adik aku :)

End semester 5..result?Alhamdulillah..for the first time dapat 4flat..memang takde ape nak dikomen..tapi seriusly heppy sebab bel aku akhirnya dapat A dan aku rampas balik A dalam far..aku akui memang aku tak berapa nak study sangat and subject pun memang tough..tapi i believe in rezeki :)

Continued at Aku dan UiTM (Part 6)

No comments:

Post a Comment